Odświeżona ©koda Octavia już wkrótce w Polsce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    Odświeżona ©koda Octavia już wkrótce w Polsce

    Niestety najlepszym rozwiązaniem jest kupno 2 kluczy.
    Jeden z zakresem 5-25Nm oraz 20-150Nm ponieważ klucze nawet dobrej firmy nie trzymają ustawień w swoich max zakresach. W skodzie jest dużo połączeń do których potrzebujesz siły 10-20Nm a przykręcając to kluczem z zakresem np 20-150Nm możesz łatwo zerwać i ukręcić sruby ponieważ taki klucz na min wartości ma duże przekłamania.
    Dodatkowo dobrze aby duży klucz miał podziałkę kątową. Zakres do 150 Nm w zupełności wystarczy ponieważ prawie zawsze sa dwie możliwości dokręcania np nakrętki piasty kola. Jedna to coś około 290Nm lub druga to dokręcić siła 90Nm a potem o 45 stopni (wychodzi na to samo...)
    Małe zakresy są też ważne siłą 10Nm np dokręca się poduszki chłodnicy gdzie metalowy wkręt wchodzi w plastik i latwo go przekręcić a z drugiej strony niedokręcona chłodnica będzie brzęczała itd
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    Odświeżona ©koda Octavia już wkrótce w Polsce

    oto tekst z maila od serwisu Prasowego Skoda Auto Polska
    Skoda Auto Polska S.A. wprowadza do swojej oferty odświeżoną wersję niezwykle popularnej ©kody Octavia. Najnowszy model pojawi się w salonach dealerskich już na przełomie 2008 i 2009 roku i będzie dostępny od 52 300 zł w wersji Limuzyna i od 60 600 zł w wersji Combi.

    - Spodziewamy się równie dużego sukcesu sprzedażowego, jak w przypadku modelu poprzedniej generacji. Ceny nowej Octavii będą kształtowały się w granicach od 52 300 do 116 100 zł dla Limuzyny i 60 600 do 119 400 zł w przypadku Combi. Najpopularniejsza w Polsce wersja wyposażenia ©kody Octavia – Ambiente - w nowym modelu będzie kosztowała od 59 000 do 89 300 zł z nadwoziem typu Limuzyna i 67 300 do 92 600 zł przy wyborze Combi - mówi Arkadiusz Miłek, product manager odpowiedzialny za Octavię w Skoda Auto Polska S.A. Różnice w cenach w porównaniu z poprzednią wersją Octavii będą minimalne.

    Istotną nowością pod maską nowej Octavii jest silnik benzynowy 1.4 TSI 90 kW, który zastąpił jednostkę 1.6 FSI/ 85 kW. Jego cena waha się od 60 500 do 75 000 zł w wersji Limuzyna i 63 800 do 78 300 zł w Combi. W ofercie znajdziemy także nową przekładnię: 7-stopniową DSG (wymaga dopłaty w wysokości 7 300 zł). W przyszłym roku do propozycji jednostek napędowych dołączy silnik wysokoprężny 1.6 TDI CR.

    ©koda Octavia została poddana wielu zmianom zarówno w wyglądzie zewnętrznym jak i w istotnych elementach wyposażenia. Zmiany stylistyczne wnętrza dotyczą wszystkich wersji łącznie z Octavią Scout i RS. W przyszłym roku także uterenowiony Scout i sportowa Octavia RS zyskają szereg zewnętrznych modyfikacji związanych z ich całkiem nowym designem.

    Całkowicie zmieniona Octavia w wersji Limuzyna i Combi będzie dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Classic, Ambiente, Elegance, Laurin&Klement, a w wersji nadwoziowej Combi trzy ostatnie także z napędem na obie osie. W poszczególnych opcjach pojawiło się wiele całkiem nowych elementów. Na pierwszy rzut oka widać nową, bardziej dynamiczną stylistykę zderzaka przedniego, lusterka zewnętrzne w nowym kształcie, zmienioną atrapę chłodnicy z chromowana obwódką, nowy design reflektorów przednich (z nazwą modelu umieszczoną wewnątrz) i reflektorów przeciwmgielnych oraz kloszy lamp tylnych, a także całkiem nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich i osłon. Wewnątrz auta świeżymi elementami są wskaźniki z białym podświetleniem na nowej desce rozdzielczej i stylistyka koła kierownicy, znana z Nowego Superba. Wygląd wnętrza uległ zmianie także dzięki trzem nowym materiałom tapicerek i kombinacjom designu.

    Funkcjonalność Octavii w zależności od wersji wyposażenia prezentuje się następująco: wersja L&K posiada w standardzie składane lusterka, natomiast schowek w tylnym podłokietniku standardowo występuje w wersjach Elegance i L&K Octavii Limuzyna, a w Octavii Combi dodatkowo w wersji Ambiente. We wszystkich wersjach pojawił się nowy sposób obsługi klimatyzacji Climatic lub Climatronic, a dla skrzyni biegów DSG występuje jako opcja wielofunkcyjna kierownica z funkcją zmiany przełożeń.

    Bardzo duże zmiany dotyczą dostępnych systemów audio – w ofercie znajdziemy aż trzy nowe modele – radio BLUES, SWING i BOLERO z CD i MP3, które zastępują radia Melody, Stream i Audience, znane z poprzedniej wersji Octavii. Pojawiła się także nawigacja AMUNDSEN w miejscu CRUISE. Nawigacja COLUMBUS jest wyposażona w ekran dotykowy i dysk twardy o pojemności 30 GB.

    Bezpieczeństwo w Nowej ©kodzie Octavia zapewniają aktywne zagłówki WOKS oraz przednie reflektory projekcyjne, dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia. Wersja L&K posiada adaptacyjne reflektory ksenonowe z systemem AFS - dostępne jako opcja także dla wersji Ambiente i Elegance.

    Niezwykle popularna ©koda Octavia drugiej generacji została wybrana w tym roku przez 82 840 Klientów na całym świecie, w Polsce model ten w okresie od stycznia do września zakupiło natomiast 4 851 kierowców. Octavię od chwili debiutu w czerwcu 2004 roku wybrało ponad 800 tys. klientów na całym świecie, z czego 27 297 w Polsce.

    Komentarz

    • twin
      Rider
      • 2008
      • 288

      #3
      Nastepny nawiedzony pisze ze wersja FL ma bardziej dynamczny przod ...

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Wiem ,że nie wszyscy wybierają Skodę bo ich nie stać na VW ale z cenami to się nie popisali :roll:
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • PiterNZ
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 389

          #5
          Proponuję skończyć z twierdzeniem, że Skoda to tańsza alternatywa VW, wystarczy porównać cenniki VW, Skody i KIA. Tańsza to jest Octavia Tour ale Octavia II jest porównywalny a po uwzględnieniu pakietów z ESP, ksenonami i alufelgami to Skoda Octavia II wyjdzie drożej niż VW Jetta.

          Np. ja porównuję VW Jettę oraz Skodę Octavię a wybiorę tańszy.
          Octavia II to naprawdę porządny i markowy samochód.

          Napisałbym inaczej Skoda wyrobiła sobie markę ale jeszcze nie aż taką, żeby przebijać cenowo VW.

          Komentarz

          • twin
            Rider
            • 2008
            • 288

            #6
            A niby dlaczego ? Przeciez Skoda to jest VW . O2 jest drozsza od Jetty a wybor zalezy od tego kto jakiego auta potrzebuje bo sa to 2 rozne auta.

            Komentarz

            • PiterNZ
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 389

              #7
              Zamieszczone przez twin
              A niby dlaczego ? Przeciez Skoda to jest VW . O2 jest drozsza od Jetty a wybor zalezy od tego kto jakiego auta potrzebuje bo sa to 2 rozne auta.
              W czym są takie różne? Płyta podłogowa ta sama, silniki praktycznie też, ceny porównywalne, segment również ten sam.
              Na czym polega różnica?
              Nie dla wszystkich te 5 drzwi sprawiają szaloną różnicę.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                A jak jest z wyposazeniem jednego i drugiego, bo Golf V to akurat kosztowal mniej, ale byl goly i wesoly, a jak sie doplacilo to juz nie bylo kolorowo.


                BTW. To przeciez za ok 90 tys to mozna kupic wiele innym aut, czy to musi byc Skoda czy tam VW, przeciez na Audi tez starczy na BMW, na 3 letnie Porsche itd
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  A jak jest z wyposazeniem jednego i drugiego, bo Golf V to akurat kosztowal mniej, ale byl goly i wesoly, a jak sie doplacilo to juz nie bylo kolorowo.
                  Porównywałem VW Jetta z 1,4 TSI w wersji podstawowej z pakietem 990 i 890 ale do 1,6 FSI stąd czekam na ceny O II FL z 1,4 TSI - ESP, klima półautomatyczna, alufelgi 16, lakier metalic. Póki co ceny wychodziły porównywalnie ale po uwzględnieniu rabatu 9500.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Jak pojawia sie ceny takiej wersji OII FL jak mnie by interesowalo, to policze i powiem jak to wyglada
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • twin
                      Rider
                      • 2008
                      • 288

                      #11
                      PiterNZ : Przejedz sie jednym i drugim to zobaczysz roznice. Twierdzic ze to te same auta tylko ze wzgledu na to ze ta sama plyta i ten sam producent to takie samo naduzycie jak twierdzic ze Ford Focus to to samo co Volvo S40.

                      Komentarz

                      • PiterNZ
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 389

                        #12
                        Zamieszczone przez twin
                        PiterNZ : Przejedz sie jednym i drugim to zobaczysz roznice.
                        Jednym jeżdżę codziennie a drugim się przejechałem. Owszem VW ma bardziej dopracowane szczegóły (zwróciłem uwagę jak podniosłem maskę w Jettcie) ale wnętrze Jetty wcale nie robi wrażenie lepszego o klasę od O II - fakt, że wymieniłem kierownicę na obszytą skórą
                        Deska rozdzielcza bardziej podoba mi się w O II. Być może z powodu ustawienia foteli wygodniej wsiadało mi się do O II.

                        Zamieszczone przez twin
                        Twierdzic ze to te same auta tylko ze wzgledu na to ze ta sama plyta i ten sam producent to takie samo naduzycie jak twierdzic ze Ford Focus to to samo co Volvo S40.
                        Volvo S40 jest pozycjonowane wyżej jako Premium i potwierdza to cennik. Coś podobnego jednak nie ma miejsca w przypadku VW Jetta i Volvo S40.

                        Komentarz

                        • twin
                          Rider
                          • 2008
                          • 288

                          #13
                          Ja nie mowie o porownanywaniu Volvo S40 z Jetta tylko Volvo S40 z Focusem.
                          Ponadto polemizowalbym ze Jetta / Golf V ma lepiej dopracowane szczegoly niz 02.
                          Porownywalem to organoleptycznie. Takze na necie jest tez gdzies test porownawczy 02 z Jetta i tam jest duzo zdjec wnetrza. Mozna sobie porownac takie elementy jak fotele, kiera, deska, schowki , boczki drzwi, panele nawiewow itp. Wniosek jest dla mnie jeden. Czesto sa to identyczne wymiarowo, funkcjonalnie elementy. Spasowanie jest identyczne , tworzywa roznia sie kolorem a takze w 02 sa milsze w dotyku i miekkie. Na plus dla Octavii zaliczylbym tez bardziej ergonomiczna i po prostu ladniejsza deske, panel srodkowy oraz boczki drzwi. Sa tez detale zdecydoewanie na plus w 02 np wyscielanie schowkow. Przyklad : schowek po lewej stronie kierownicy. Identyczny wymiarowo zarowno w 02 jak i w Jettcie jednak tylko w 02 jest wyscielany. Jetta ma po prostu plastik na dnie.

                          Komentarz

                          • PiterNZ
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 389

                            #14
                            Zamieszczone przez twin
                            Ja nie mowie o porownanywaniu Volvo S40 z Jetta tylko Volvo S40 z Focusem.
                            Ja również. Po prostu jest różnica pomiedzy Volvo S40 a Fordem Focusem, a nie widzę podobnej pomiędzy VW Jetta a Skodą Octavią II.

                            Zamieszczone przez twin
                            Ponadto polemizowalbym ze Jetta / Golf V ma lepiej dopracowane szczegoly niz 02. Porownywalem to organoleptycznie.
                            Ja również porównywałem to organoleptycznie ale to rzecz subiektywna. Mata wygłuszająca była w Jettcie, maska podonoszona na teleskopach i fotele wydały mi się wygodniejsze w Jettcie, podobnie jak ich materiał zrobił na mnie lepsze wrażenie.

                            Zamieszczone przez twin
                            Takze na necie jest tez gdzies test porownawczy 02 z Jetta i tam jest duzo zdjec wnetrza. Mozna sobie porownac takie elementy jak fotele, kiera, deska, schowki , boczki drzwi, panele nawiewow itp. Wniosek jest dla mnie jeden. Czesto sa to identyczne wymiarowo, funkcjonalnie elementy.
                            1) Odbyłem jazdę próbną VW Jettą stąd nie kieruję się zdjęciami.
                            2) Plastikowa kierownica w Octavii II zrobiła na mnie od razu po zakupie fatalne. Przyjemnie gruba ale materiał fatalny dlatego przebolałem prawie 600 PLN i wymieniłem ją na skórzaną w ASO. Ta w VW Jettcie choć też plastikowa zrobiła na mnie dużo lepsze wrażenie.
                            3) Oryginalny mieszek zmiany biegów w O II jest fatalny ale przywykłem a ten w VW Jettcie zrobił na mnie w realu bardzo dobre wrażenie, za to na zdjęciach nigdy wcześniej mi się nie podobał.
                            4) Jak napisałem wcześniej deska rozdzielcza lepsza jest moim zdaniem w Octavii II.

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8030
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              PiterNZ, twin, jeszcze jest jedna rzecz dotycząca bagażnika ( też ważna). Wyciągnięcie czegokolwiek z końca bagażnika wymaga zanurkowania, włożenia głowy do dziury. W OII jest dużo wygodniej cokolwiek zapakować jak i wyciągnąć.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • PiterNZ
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 389

                                #16
                                "AdamB" dla mnie nie ma to znaczenia ponieważ i tak wożę mało a wstawiłem dwa plastikowe pojemniki na rzeczy drobne.
                                Jak dla mnie dużym plusem są natomiast ceny w ASO na rzecz Skody oraz wygląd zewnętrzny. Poza tym Skodę posiadam z silnikiem podobno nie najlepszym (1,6 FSI) i jestem zachwycony jakością na 95 % oraz zadowolony z osiągów a czytałem trochę nieciekawych opinii o VW - co dziwne skoro ta sama grupa.

                                Komentarz

                                • daneczek76
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3642
                                  • Toyota

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  To przeciez za ok 90 tys to mozna kupic wiele innym aut, czy to musi byc Skoda czy tam VW, przeciez na Audi tez starczy na BMW, na 3 letnie Porsche itd
                                  dokładnie mozna wiele innych np: Lancer ma bdb korzystną cene fakt że od Octavi chyba jest troche chba mniejszy
                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    daneczek76, Na nowe Lancery patrze codziennie z okna w robocie i nie tylko na nie Tak patrze i widze w nim Focusa, a jak sie bardziej przygladne to zaczynam sie zastanawiac czemu oni poszli tym tropem co Subaru z WRX-em i STI i powstal kolejny Lanos :roll:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • PiterNZ
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 389

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      BTW. To przeciez za ok 90 tys to mozna kupic wiele innym aut, czy to musi byc Skoda czy tam VW, przeciez na Audi tez starczy na BMW, na 3 letnie Porsche itd
                                      Ja chcę dużo taniej myślę, że maksymalnie do 65
                                      Co do używanych masz 100 % rację )))
                                      Można znaleźć taniej Hondę Accord lub Mazdę 6.

                                      Komentarz

                                      • westwi78
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2940

                                        #20
                                        A ciekawe czy włożą DSG do benzyny jak w superbie w koncu...

                                        Komentarz

                                        • daneczek76
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3642
                                          • Toyota

                                          #21
                                          daneczek76, Na nowe Lancery patrze codziennie z okna w robocie i nie tylko na nie
                                          ja mam salon 100 metrów od domu, Ale sedan mi się podoba.

                                          Co do nowej Octavi po FL czekam na silnik 1.6 TDi i jego cene.
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz

                                          • twin
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 288

                                            #22
                                            PiterNZ : Oczywiscie ze nie ma az takiej roznicy jak pomiedzy Focusem a VolvoS40 ale jednak sa roznice na plus dla 02 . Oprocz wymienionych juz przeze mnie wczesniej dodalbym to co sam napisales - wyglad. Oczywiscie ktos powie ze to kwestia gustu , niemniej Jetta powstala z Golfa i widac to zarowno z zewnatrz jak i ze srodka. Drugie skokarzenie z Jetta to udawanie Passata zarowno z zewnatrz jak i ze srodka. 02 z niczego nie powstala i niczego nie udaje dlatego wg mnie jest autem bardziej dojrzalym.
                                            Dodatkowo prowadzenie auta - choc niby to samo zawieszenie i ta sama plyta podlogowa to dla mnie rozni sie znacznie. Nie wiem dlaczego , moze to kwestia budy, moze wywazenia , ale tymi autami jezdzi sie mi calkiem inaczej. Nie chodzi mi o to ze Jetta jezdzi sie zle ale po prostu jezdzi sie nia tak jak mniejszym autem.
                                            Co do brzydkiej kiery w 02 to zgadzam sie ze plastikowa nie jest fajna ale ja porownywalem skorzane w obydwu autach i w tym poronwnaniu kiera z 02 wraz ze steroweaniem radiem bardziej mi sie podoba. Dzwignia zmiany biegow tez mi sie podoba w 02 , mowie o wersji Elegance nie wiem o jakiej ty mowiles.
                                            Tylnia klapa w 02 ma swoje plusy ( latwosc zaladunku ) ale i minusy , klapa jest po prostu ciezka i mniej wygodnie takie cos sie zamyka i zwykle z wiekszym halasem niz w sedanie. dodatkowo jak sie nie parkuje w hali tylko w normlanym garazu to tez jest niewygodne otwieranie. Trzeba uwazac by nie uszkodzic. Ale to domena raczej wszystkich liftbackow w porownaniu do sedanow. Plus to to ze na glowe nie pada jak pada


                                            daneczek76 : Lancer z zewnatrz bardzo ladne auto . Mowie o sedanie. Sam to auto bralem pod uwage ale .... po pierwsze wcale nie jest tansze. W momencie gdy kupowalem bylo drozsze o 02 . Mowie o realnych cenach u dealerow z upustami a nie o cennikowych.
                                            Nie do kupienia z takim silnikiem jak 1.8 TSI wiec porownywanie wersji 1.8 benzynowej ma maly sens ale nawet z taka wersja i porownywalnym wyposazeniem Lancer jest drozszy od O2. Dodatkowo w srodku jest gorzej wykonczony, nie ma 5 % tych schowkow co 02 , duzo mniejsza funkcjonalnosc, twarde zawieszenie i nizszy komfort jazdy. To taki usportowiony sedan. Jak ktos taki potrzebuje to nie ma dylematu wyboru.

                                            PiterNZ : Takie porownanie cen aut jak piszesz nie ma najmniejszego sensu. Jezeli mowisz 3 letnie Porsche to porownaj 3 letnia 02 . Mowmy o rzeczach porownywalnych . Audi w cenie Octy to mozesz nowe co najwyzej A3 kupic i to trzydrzwiowe.

                                            Komentarz

                                            • PiterNZ
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 389

                                              #23
                                              Generalnie moim zdaniem O II to świetne auto ale jak każdy chciałbym je kupić jak najtaniej )))))))))))
                                              Poza tym cały czas dręczy mnie 1,8 TSI a co do 1,4 TSI to parę osób sugerowało mi, że lepiej poczekać aż silnik się sprawdzi w realu.

                                              Zamieszczone przez twin
                                              Dzwignia zmiany biegow tez mi sie podoba w 02 , mowie o wersji Elegance nie wiem o jakiej ty mowiles.
                                              Pisałem o Ambiente.

                                              Zamieszczone przez twin
                                              PiterNZ : Takie porownanie cen aut jak piszesz nie ma najmniejszego sensu.
                                              Nie dodałem, że z nową O II porównałem auta używane dlatego dziwnie wyszło.

                                              "twin" co do prowadzenia jak duże auto to w O II konieczne - moim zdaniem - są conajmniej 16-tki dlatego nie podoba mi się polityka Skody (ale może wymuszą ją VW?).

                                              Komentarz

                                              • norbi99
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 218

                                                #24
                                                trzeba sie przyzwyczaic do nowego designu skody, według mnie jest ładna, zawsze moglo być gorzej, np. gyby upodobnili by ją do roomstera

                                                Komentarz

                                                • westwi78
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2940

                                                  #25
                                                  Rommster wcale nie jest taki zły

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...